בחרו עמוד
כיצד לרכוש ידידים והשפעה (How to Win Friends & Influence People)

כיצד לרכוש ידידים והשפעה (How to Win Friends & Influence People)

דייל קרנגי

תלמדו איך לגרום לדברים להתנהל בדרך שלכם וכיצד לרכוש כמה שיותר קולגות וידידים בכמה צעדים פשוטים.

תוכלו לגרום לאנשים מולכם לחבב אתכם ישר ולאפילו לגרום להם לחשוב כמוכם!

אם מעניין תמשיכו לקרוא 🙂

זמן קריאה מוערך: 10 דקות.

אם אתם רוצים שאחרים יאהבו אתכם, אל תבקרו אותם. יש את מטוס המבחן המפורסם , בוב הובר היה טייס בסן דייגו כאשר פתאום  שני המנועים שלו שבקו חיים. דרך טיסה מרשימה כלשהי הוא הצליח להנחית את המטוס. לרוע המזל, המטוס נפגע קשות. הסיבה לכישלון המנוע המחריד היתה שמטוס המדחף של מלחמת העולם השנייה התמלא בטעות בדלק סילוני. בשדה התעופה ראה הובר את המכונאי שעשה את הטעות. הבחור שעשה את הטעות התחיל לבכות, הוא הבין שבטח הובר יזעם עליו. הובר לא צרח עליו ולא כעס. למעשה, הובר אמר כי כדי להוכיח את אמונתו במכונאי שלמד את הלקח שלו, הוא רוצה את אותו מכונאי לשירות המטוס שלו למחרת. הסיבה לחסדו של הובר היתה אולי שהוא ידע משהו שהפסיכולוג ב'סקינר גילה לפני זמן רב: בעלי חיים המתוגמלים על התנהגות טובה ילמדו בצורה יעילה יותר מאלה שנענשו על התנהגות רעה.

כך גם לגבי אנשים: ביקורת עליהם לא תעודד אותם לשנות את התנהגותם, משום שהם אינם מונעים בעיקר על ידי התבונה אלא על ידי רגש. כך האדם שאתה מבקר לא באמת מקשיב למה שאתה אומר. הם ירגישו כאילו הם תחת התקפה, ואת התגובה הטבעית שלהם תהיה להילחם בחזרה.

אנשים מצליחים רבים למעשה רגילים לא לבקר אחרים בגלוי. ביקורת על מישהו היא קלה, אבל צריך אופי בשביל להבין ולסלוח לאחרים על הטעויות והחסרונות שלהם. אז אם אתם רוצים שאחרים יאהבו אתכם, תחשבו על מה שהם עשו תקבלו את החסרונות שלהם ואל תמתחו עליהם ביקורת בגלוי.

אם אתה רוצה שאחרים יעשו לכם טובות תראו את ההערכה שלכם לעתים קרובות ותגרום להם להרגיש חשובים.

אחד המנהגים החזקים ביותר בהתנהגות האנושית הוא הרצון להיות מוערך על ידי אחרים; כולנו אוהבים להיות מוחמאים ולשמוע שאנחנו עושים עבודה טובה.

יש הטוענים כי כל הציוויליזציה נשענת בסופו של דבר על הרצון האנושי להיות חשוב. הכמיהה שלנו לאישור ולשבחים גורמת לנו לטפס על ההרים הגבוהים ביותר, לכתוב רומנים ורצון לעשות מיליוני דולרים בחברות.

אף אחד אינו חסין מפני הכמיהה הזאת לחשיבות ולהערכה. קחו בחשבון שאפילו ג'ורג' וושינגטון היה חלק מהבעלות על התואר "כבודו, נשיא ארצות-הברית".

אבל אתם לא צריכם  לתת למישהו כותרת מפוארת כדי להראות את ההערכה שלכם. זה מספיק כדי להשתמש בביטויים פשוטים כמו "תודה" ו "אני מצטער", תוך מתן שבחים כנים. לא לשפוך על אנשים חנופה מזויפת הם יראו.
במקום זאת, תפסיקו לחשוב על עצמכם לרגע ותתמקד בנקודות טובות של האדם מולך. כמו כן, הקפידו לגרום לאדם האחר להרגיש חשוב.

כדי להיכנס לתודעה הנכונה, נסו לחשוב כמו ראלף וולדו אמרסון, שאמר שכל אדם שפגש היה עדיף עליו בדרכים מסוימות, כך שתמיד היה מה ללמוד ולהעריך באנשים אחרים.
תתייחסו לאחרים כפי שהייתם רוצים שהתייחסו אליכם.

פעם, סוכן בורסה מניו-יורק בשם ויליאם ב. שטיינהרדט החליט לנסות משהו חדש. בעבר היה זה איש-דעת נודע לשמצה, שחייך רק לעתים נדירות בחייו האישיים או המקצועיים, הוא התחייב פשוט לחייך יותר על ידי מתן שיחת עידוד במראה בבוקר שבו החל הניסוי שלו.
הוא פתח את היום בברכה לאשתו בחיוך, ואחר כך חייך אל שוער הבניין, אחר-כך אל הקופאי בתא הרכבת התחתית, אחר כך הסוחרים בקומת המסחר ועמיתיו במשרד.
התוצאה?
אנשים התחילו לחייך בחזרה. בבית סיפר שטיינהרדט כי בחודשים הראשונים של הניסוי היה יותר מאושר מאשר בכל השנה שקדמה לה. מה עוד, הוא מצא כי בעבודה, היה יותר קל יותר להתמודד עם תלונות וזכה להכנסות יותר מבעבר. בקיצור, הוא היה אדם עשיר יותר.
כפי שמראה הסיפור, חיוך יכול לעבור דרך ארוכה.
אם מישהו שפגשנו זה עתה מחייך אלינו, אנחנו נוטים לאהוב אותם באופן אוטומטי. החיוך של תינוק, למשל, מיד גורם לנו להרגיש חמים ומעורפלים בפנים, כמו גם כשאנו רואים כלב מכשכש בזנב מתוך תענוג לראות אותנו.
אז אם את רוצים להפוך להיות אהובים, תראו לאנשים שמחה, על ידי חיוך. כאשר הם רואים כמה אתם מאושרים לפגוש אותם הם אוטומטית נוטים לשמוח לראות גם אתכם.
וכאילו לא היה בכך יתרון גדול, הפסיכולוגים גילו גם תופעת לוואי חיובית של חיוך: נראה שהקשר בין רגשות חיוביים לבין חיוך אינו רחוב חד-סטרי; במודע חיוך יכול להוביל רגשות חיוביים, בדיוק כמו שרגשות חיוביים יכול להוביל לחיוך.
במילים אחרות, למרות שהחיוך לא עולה שום כלום, אתם יכולים להשתמש בו כדי לשנות את מצב הרוח גם שלכם וגם של אחרים איזו מציאה!

שמו של האדם הוא הצליל המתוק ביותר שהם מכירים. ג'ים פרלי איבד את אביו בגיל עשר. בהיותו הבכור במשפחה, הוא הלך לעבוד בבית לבנים כדי לעזור לשלם את החשבונות. אף על פי שמעולם לא קיבל השכלה רבה, כשהיה בן 46, ג'ים היה מנהל הדואר הראשי ויו"ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית.
אז מה בעצם היה סוד ההצלחה שלו? פרלי הבין כי לאנשים אכפת יותר מהשם שלהם מאשר כל השמות האחרים בעולם. הזכרת ושימוש בשמו של אדם היתה דרך עדינה אך רבת עוצמה לזכות בהם, וזה היה משהו שבו פרלי היה מיומן להפליא. כשהמחבר שאל אותו אם זה נכון שהוא זוכר את השמות הראשונים של 10,000 איש, תיקן אותו פארלי באומרו שהוא יכול לקרוא ל 50,000 אנשים בשמם הפרטי! באופן דומה, תיאודור רוזוולט היה פופולרי בקרב כל העובדים שלו, כי הוא בירך את כולם בשמם.
הוא גם הקשיב להם וניסה לזכור מה הם אמרו כדי שיוכל להתייחס אליו מאוחר יותר. בעשותו זאת, הוא הראה לאחרים את הערכתו, והוא החזיר הרבה יותר בתמורה..

השגת תשומת לב לטעויות, עשו זאת בעקיפין ואל תדברו על השגיאות שלכם תחילה.

בוקר אחד חצה צ'רלס שוואב דרך אחת ממפעלי הפלדה שלו, כאשר הבחין בקבוצת פועלים מעשנים מתחת לשלט "לא לעשן". במקום להתעמת עם האנשים באופן ישיר על הפרה זו, הוא הושיט להם לכל אחד סיגר ואמר שהוא יעריך את זה אם הם היו מעשנים אותם בחוץ. כיוון שציין את הטעות שלהם בצורה כה טקטית, במקום לנזוף בהם, הגברים כנראה חשו מידה רבה של הערצה וחיבה כלפי שוואב.

אתם מבינים? שוואב ידע כי תשומת לב לטעויות בעקיפין גורם לאנשים להרגיש הרבה יותר נוח לשנות את דרכיהם. כדי לעשות זאת, אפילו שינויים מתוחכמים מה שאתה אומר יכול להיות מספיק. בפעם הבאה שאתם מתכננים להתחיל בשבח אבל אז אומרים "… אבל …" וממשיכים עם הביקורת, חשבו איך אתם יכולים לנסח את הביקורת בצורה יותר חדה עם "ו". לדוגמה, במקום לומר לילד שלך: "הציונים שלך נראים טוב אבל האלגברה שלך עדיין בפיגור", נסו לומר "הציונים שלך נראים טוב, ואם תמשיך לעבוד על האלגברה שלך, הציון ישתפר! " בנוסף על גישה עקיפה זו, תמצאו אנשים פתוחים יותר אם אתם מתחילים לדבר על הטעויות שלכם.

לדוגמה, כאשר קלרנס גילה את בנו בן ה -15 דיוויד מעשן, הוא לא דרש מהנער להפסיק. במקום זאת, הסביר איך הוא עצמו התחיל לעשן מוקדם ולהיות מכור כל כך לניקוטין שכמעט היה בלתי אפשרי לעצור, למרות השיעול מעצבן והמתמשך שלו. התוצאה של תיאור טעותו הראשונה היתה שדיוויד שקל מחדש ומעולם לא רצה לעשן.

לסיכום,

 הודעת המפתח בספר היא: כדי להפוך את עצמכם לחביבים, תחייכו, תקשיבן ותזכרו את שמותיהם של אחרים. אנשים משתוקקים להעריך אנשים שמדברים על מה שחשוב להם. הימנעו מטיעונים ולעולם אל תמתחו ביקורת על אחרים זה לא יעזור לכם לקבל את הרצונות שלכם.

אם אתם רוצים שמישהו ישתנה, תהיו נדיבים לפיהם ושבחו אותם על משימות קטנות, תעודדו אותם על כל התקדמות שהם עושים. תודו בטעויות שלכם בגלוי אך תעירו את תשומת לבם בקשר הטעויות של אחרים בעקיפין. 

תאמרו לנו מה אתם חושבים בתגובות 🙂

 

לא לבקר אחרים

אם אתם רוצים שאחרים יאהבו אתכם, אל תבקרו אותם. יש את מטוס המבחן המפורסם , בוב הובר היה טייס בסן דייגו כאשר פתאום שני המנועים שלו שבקו חיים. דרך טיסה מרשימה כלשהי הוא הצליח להנחית את המטוס. לרוע המזל, המטוס נפגע קשות. הסיבה לכישלון המנוע המחריד היתה שמטוס המדחף של מלחמת העולם השנייה התמלא בטעות בדלק סילוני. בשדה התעופה ראה הובר את המכונאי שעשה את הטעות. הבחור שעשה את הטעות התחיל לבכות, הוא הבין שבטח הובר יזעם עליו. הובר לא צרח עליו ולא כעס. למעשה, הובר אמר כי כדי להוכיח את אמונתו במכונאי שלמד את הלקח שלו, הוא רוצה את אותו מכונאי לשירות המטוס שלו למחרת. הסיבה לחסדו של הובר היתה אולי שהוא ידע משהו שהפסיכולוג ב'סקינר גילה לפני זמן רב: בעלי חיים המתוגמלים על התנהגות טובה ילמדו בצורה יעילה יותר מאלה שנענשו על התנהגות רעה.

כך גם לגבי אנשים: ביקורת עליהם לא תעודד אותם לשנות את התנהגותם, משום שהם אינם מונעים בעיקר על ידי התבונה אלא על ידי רגש. כך האדם שאתה מבקר לא באמת מקשיב למה שאתה אומר. הם ירגישו כאילו הם תחת התקפה, ואת התגובה הטבעית שלהם תהיה להילחם בחזרה.

אנשים מצליחים רבים למעשה רגילים לא לבקר אחרים בגלוי. ביקורת על מישהו היא קלה, אבל צריך אופי בשביל להבין ולסלוח לאחרים על הטעויות והחסרונות שלהם. אז אם אתם רוצים שאחרים יאהבו אתכם, תחשבו על מה שהם עשו תקבלו את החסרונות שלהם ואל תמתחו עליהם ביקורת בגלוי.

הערכת האחר

אם אתה רוצה שאחרים יעשו לכם טובות תראו את ההערכה שלכם לעתים קרובות ותגרום להם להרגיש חשובים.

אחד המנהגים החזקים ביותר בהתנהגות האנושית הוא הרצון להיות מוערך על ידי אחרים; כולנו אוהבים להיות מוחמאים ולשמוע שאנחנו עושים עבודה טובה.

יש הטוענים כי כל הציוויליזציה נשענת בסופו של דבר על הרצון האנושי להיות חשוב. הכמיהה שלנו לאישור ולשבחים גורמת לנו לטפס על ההרים הגבוהים ביותר, לכתוב רומנים ורצון לעשות מיליוני דולרים בחברות.

אף אחד אינו חסין מפני הכמיהה הזאת לחשיבות ולהערכה. קחו בחשבון שאפילו ג'ורג' וושינגטון היה חלק מהבעלות על התואר "כבודו, נשיא ארצות-הברית".

אבל אתם לא צריכם  לתת למישהו כותרת מפוארת כדי להראות את ההערכה שלכם. זה מספיק כדי להשתמש בביטויים פשוטים כמו "תודה" ו "אני מצטער", תוך מתן שבחים כנים. לא לשפוך על אנשים חנופה מזויפת הם יראו.
במקום זאת, תפסיקו לחשוב על עצמכם לרגע ותתמקד בנקודות טובות של האדם מולך. כמו כן, הקפידו לגרום לאדם האחר להרגיש חשוב.

כדי להיכנס לתודעה הנכונה, נסו לחשוב כמו ראלף וולדו אמרסון, שאמר שכל אדם שפגש היה עדיף עליו בדרכים מסוימות, כך שתמיד היה מה ללמוד ולהעריך באנשים אחרים.
תתייחסו לאחרים כפי שהייתם רוצים שהתייחסו אליכם.

תחייכו

פעם, סוכן בורסה מניו-יורק בשם ויליאם ב. שטיינהרדט החליט לנסות משהו חדש. בעבר היה זה איש-דעת נודע לשמצה, שחייך רק לעתים נדירות בחייו האישיים או המקצועיים, הוא התחייב פשוט לחייך יותר על ידי מתן שיחת עידוד במראה בבוקר שבו החל הניסוי שלו.
הוא פתח את היום בברכה לאשתו בחיוך, ואחר כך חייך אל שוער הבניין, אחר-כך אל הקופאי בתא הרכבת התחתית, אחר כך הסוחרים בקומת המסחר ועמיתיו במשרד.
התוצאה?
אנשים התחילו לחייך בחזרה. בבית סיפר שטיינהרדט כי בחודשים הראשונים של הניסוי היה יותר מאושר מאשר בכל השנה שקדמה לה. מה עוד, הוא מצא כי בעבודה, היה יותר קל יותר להתמודד עם תלונות וזכה להכנסות יותר מבעבר. בקיצור, הוא היה אדם עשיר יותר.
כפי שמראה הסיפור, חיוך יכול לעבור דרך ארוכה.
אם מישהו שפגשנו זה עתה מחייך אלינו, אנחנו נוטים לאהוב אותם באופן אוטומטי. החיוך של תינוק, למשל, מיד גורם לנו להרגיש חמים ומעורפלים בפנים, כמו גם כשאנו רואים כלב מכשכש בזנב מתוך תענוג לראות אותנו.
אז אם את רוצים להפוך להיות אהובים, תראו לאנשים שמחה, על ידי חיוך. כאשר הם רואים כמה אתם מאושרים לפגוש אותם הם אוטומטית נוטים לשמוח לראות גם אתכם.
וכאילו לא היה בכך יתרון גדול, הפסיכולוגים גילו גם תופעת לוואי חיובית של חיוך: נראה שהקשר בין רגשות חיוביים לבין חיוך אינו רחוב חד-סטרי; במודע חיוך יכול להוביל רגשות חיוביים, בדיוק כמו שרגשות חיוביים יכול להוביל לחיוך.
במילים אחרות, למרות שהחיוך לא עולה שום כלום, אתם יכולים להשתמש בו כדי לשנות את מצב הרוח גם שלכם וגם של אחרים איזו מציאה!

לכל אדם יש שם

שמו של האדם הוא הצליל המתוק ביותר שהם מכירים. ג'ים פרלי איבד את אביו בגיל עשר. בהיותו הבכור במשפחה, הוא הלך לעבוד בבית לבנים כדי לעזור לשלם את החשבונות. אף על פי שמעולם לא קיבל השכלה רבה, כשהיה בן 46, ג'ים היה מנהל הדואר הראשי ויו"ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית.
אז מה בעצם היה סוד ההצלחה שלו? פרלי הבין כי לאנשים אכפת יותר מהשם שלהם מאשר כל השמות האחרים בעולם.

הזכרת ושימוש בשמו של אדם היתה דרך עדינה אך רבת עוצמה לזכות בהם, וזה היה משהו שבו פרלי היה מיומן להפליא. כשהמחבר שאל אותו אם זה נכון שהוא זוכר את השמות הראשונים של 10,000 איש, תיקן אותו פארלי באומרו שהוא יכול לקרוא ל 50,000 אנשים בשמם הפרטי! באופן דומה, תיאודור רוזוולט היה פופולרי בקרב כל העובדים שלו, כי הוא בירך את כולם בשמם.
הוא גם הקשיב להם וניסה לזכור מה הם אמרו כדי שיוכל להתייחס אליו מאוחר יותר.

בעשותו זאת, הוא הראה לאחרים את הערכתו, והוא החזיר הרבה יותר בתמורה..

גישה טקטית

פעם, סוכן בורסה מניו-יורק בשם ויליאם ב. שטיינהרדט החליט לנסות משהו חדש. בעבר היה זה איש-דעת נודע לשמצה, שחייך רק לעתים נדירות בחייו האישיים או המקצועיים, הוא התחייב פשוט לחייך יותר על ידי מתן שיחת עידוד במראה בבוקר שבו החל הניסוי שלו.
הוא פתח את היום בברכה לאשתו בחיוך, ואחר כך חייך אל שוער הבניין, אחר-כך אל הקופאי בתא הרכבת התחתית, אחר כך הסוחרים בקומת המסחר ועמיתיו במשרד.
התוצאה?
אנשים התחילו לחייך בחזרה. בבית סיפר שטיינהרדט כי בחודשים הראשונים של הניסוי היה יותר מאושר מאשר בכל השנה שקדמה לה. מה עוד, הוא מצא כי בעבודה, היה יותר קל יותר להתמודד עם תלונות וזכה להכנסות יותר מבעבר. בקיצור, הוא היה אדם עשיר יותר.
כפי שמראה הסיפור, חיוך יכול לעבור דרך ארוכה.
אם מישהו שפגשנו זה עתה מחייך אלינו, אנחנו נוטים לאהוב אותם באופן אוטומטי. החיוך של תינוק, למשל, מיד גורם לנו להרגיש חמים ומעורפלים בפנים, כמו גם כשאנו רואים כלב מכשכש בזנב מתוך תענוג לראות אותנו.
אז אם את רוצים להפוך להיות אהובים, תראו לאנשים שמחה, על ידי חיוך. כאשר הם רואים כמה אתם מאושרים לפגוש אותם הם אוטומטית נוטים לשמוח לראות גם אתכם.
וכאילו לא היה בכך יתרון גדול, הפסיכולוגים גילו גם תופעת לוואי חיובית של חיוך: נראה שהקשר בין רגשות חיוביים לבין חיוך אינו רחוב חד-סטרי; במודע חיוך יכול להוביל רגשות חיוביים, בדיוק כמו שרגשות חיוביים יכול להוביל לחיוך.
במילים אחרות, למרות שהחיוך לא עולה שום כלום, אתם יכולים להשתמש בו כדי לשנות את מצב הרוח גם שלכם וגם של אחרים איזו מציאה!

לסיכום
לסיכום,

הודעת המפתח בספר היא: כדי להפוך את עצמך לחביב, לחייך, תקשיב ותזכור את שמותיהם של אחרים. אנשים משתוקקים להעריך אנשים שמדברים על מה שחשוב להם. הימנע מטיעונים ולעולם אל תצתח ביקורת על אחרים זה לא יעזור לך לקבל את הידידים שלך. אם אתה רוצה שמישהו ישתנה, תהיה נדיב ונדיב עם שבחים שלך, תעודד אותם על כל התקדמות שהם עושים. תודה בטעויות שלך בגלוי אך תעיר את תשומת לבם בקשר הטעויות של אחרים בעקיפין.

תאמרו לנו מה אתם חושבים בתגובות 🙂

תגובות פייסבוק
שתף עם חברים!