בחרו עמוד
כוח בלתי מוגבל (Unlimited Power)

כוח בלתי מוגבל (Unlimited Power)

אנתוני רובינס

האם יש לך תשוקות שעוד לא השגת? התשובה הברורה היא כן!

 בלי להשיג את התשוקות שלנו אנחנו עלולים להיכנס לדיכאון וחרדות או גרוע מזה – להתרגל לחיים ללא הגשמה. אנתוני רובינס מציג לנו דרך להשיג את כל הדברים שרק חלמנו, בדרך קלה מאוד: להראות לנו שיש כבר בתוכנו את כל התשובות.

זמן קריאה מוערך: 10 דקות.

אם יצא לך לחוות דיכאון, סביר להניח שאתה כבר יודע שהטריגר הכי חזק הוא להרגיש כמו כישלון. זה יכול להיות בצורה של להיכשל במבחן או השקעה עסקית כושלת – ופתאום מעגל האפלות מתחיל.

מטרת טוני רובינס לאורך כל הספר הוא להעביר את הנקודה שאין דבר כזה כישלון. בהחלט, אם ההגדרה שלך לכישלון היא לא להשיג את הדברים שקיוות אליהם, אז תוכל לקרוא לאנשים הכי מצליחים בעולם כיום "כישלונות". ההבדל בין אנשים מצליחים לבין כל השאר הוא שאנשים מצליחים רואים ב"כישלון" הזדמנות לגדול וללמוד. קחו לדוגמה את תומאס אדיסון: הוא לא האמין בכישלון. הוא לעולם לא הרים ידיים בדרך שלו ליצירת הנורה, אפילו אחרי 9,999 ניסיונות כושלים. אדיסון לא החשיב את הנסיונות הקודמים שלו ככישלונות. במקום זאת, כל אחד מהם הייתה התגלות של דרך חדשה של איך לא ליצור נורה.

במהלך ההיסטוריה כולה, אנשים מצליחים למדו מטעויות ולא פחדו לנסות שוב.

כל מה שנאמר בפרק הקודם יכול להישמע קל להגיד וקשה לעשות, אבל קחו דוגמה לאיך ליישם את סוד ההצלחה בחיים הפרטיים שלכם: לפעמים, כשאתה מנסה להיות חיובי ואוהב, המעשים שלך יכולים לגרום לאנשים להיפגע. במקרים כאלו, במקום להתגונן ולהאשים אחרים על כך שהבינו את המילים / מעשים שלך לא נכון, נסה להבין למה מה שאמרת היה לא מובן. אולי זה לא היה מה שאמרת אלא איך שאמרת. חשוב על הטון שדיברת בו ואת הצורה בה הבעת את עצמך. ברגע שהבנת איך הבעיה עלתה, נסה שוב ותראה האם יש שינוי.

כמו שראית בדוגמה הזו, ניתן ליישם את סוד ההצלחה בדברים הכי קטנים שלפעמים נראה כי אין בהם מקום לשיפור והאשמה יושבת רק בצד האחר.

אנחנו לא יכולים למנוע מסיטואציות קשות לקרות, אבל אנחנו יכולים לבחור איך המוח שלנו יעבד את המקרים האלו. אתה יכול, באופן מודע, לשלוט על הדרך בה אתה רואה את העולם!

לצורך הדוגמה, אולי אתה רוצה להיות שחקן, אבל אתה נבהל ברגע שהקול הפנימי שלך אומר לך שאתה לא מוכשר מספיק בשביל לעבור אודישן. מה שהמוח שלך לא אומר לך זה שהכישורים שלך יכולים להשתפר ולהיות אפילו מושלמים דרך כיתת לימוד, תרגול והשקעה. שינוי הקול הפנימי הזה יכול לעשות את כל ההבדל. בתור התחלה, תקשיב למה שהקול הזה אומר לך. עכשיו, במקום לתת לו לומר לך מה שאתה לא יכול לעשות, נסה להפוך את זה כך שהוא יאמר לך מה שאתה כן יכול לעשות. 

אם זה לא עובד, הנה טריק מגניב: נסה לשנות את הטון של הקול הפנימי שלך. הפוך את הקול הזה למושך, אפילו סקסי. הטריק הזה יכול לקחת מהקול הפנימי את הכוח שלו לגרום לפחד כך שיהיה לך קל יותר לעשות את הדברים שאתה מפחד מהם. שליטה כזו יכולה להיות שימושית כנגד דיכאון.

דיכאון לא חייב לקרות. דרך אחת למניעת הדיכאון היא לשאול את עצמך: אילו מחשבות עוברות במוח שלי ומה קורה לי פיזית שיוצר את ההרגשה של דיכאון? להיות מודע לאיך דיכאון נוצר בתוכך יכול לעזור לך לקחת שליטה עליו. מחשבות שליליות בדרך כלל מעוררות או מלוות דיכאון. אתה עלול לחשוב על עצמך שאתה לא מועיל או מכוער או לא מוצלח, או אולי אומר לעצמך דברים מדכאים בטון מבואס עם הראש שלך כלפי מטה, לצורך הדוגמה.

בכך שתשים לב למחשבות והרגשות האלו, אתה יכול לגלות אילו מהם מתחיל אצלך את הדיכאון ולתפוס אותם לפני שהם לוקחים פיקוד. תזכיר לעצמך שאתה טוב, יפה ובהחלט לא כישלון, קח שליטה על הקול הפנימי שלך. עם הכלים האלו, אתה תגלה שיש לך את הכוח להקל על הדיכאון שלך.

 

האם אי פעם יצא לך להעריץ מישהו וחשבת, "אין מצב בחיים שאני אהיה טוב בעבודה שלי כמוהם"? ובכן, אל תמכור את עצמך בזול – יש שיטות להשגת כל מטרה.

בכך שתעתיק את האסטרטגיות, גישות וכישורים של אנשים מוצלחים, אתה יכול להשיג תוצאות דומות. שיטה זו תאפשר לך להשיג כל מיומנות שתרצה – אפילו כאלו שלא נמצאים בתחום ההבנה שלך.

לדוגמה, המחבר לא יודע כלום על יריות בנשק, אבל הוא הסכים להצעה מצבא ארצות הברית לעזור לשפר את דיוק היריות של החיילים שלו. כשהוא הגיע, רק 70% מהמגויסים עברו את המבחן הסופי. אז המחבר, טוני רובינס, הסתכל קרוב ובמדויק על היורים המצטיינים והתחיל ליצור תכנית אימונים חדשה לפיהם. הוא למד הכל: איך הם חשבו, איך הם החזיקו את הגוף שלהם, איך הם החליטו מתי לירות. בכך שעקבו אחר התכנית החדשה ובעצם חיקו את ההתנהגות של המצטיינים, 100% מהמגויסים עברו את המבחן סופי.

אז איך בדיוק טוני רובינס עשה את זה? ובכן, הוא עקב אחרי תהליך של 5 שלבים, וזה עובד בכל דבר.

בוא נגיד שאתה רוצה להיות שחקן כדורגל טוב יותר.

השלב הראשון: מצא שחקן כדורגל מוצלח, ולמד את התנועות המדויקות שהוא עושה במהלך המשחק. איך הוא מוסר, איך הוא מקבל מסירה, לאן הוא מסתכל במהלך הריצה ואיך הוא בכלל רץ.

השלב השני: תרגל בכך שתחקה את התנועות האלו בעצמך, משהו שכבר המון אתלטים עושים באופן אוטומטי.

השלב השלישי: דמיין את השחקן כדורגל הזה במוח שלך. דמה כל תזוזה ותנועה שהוא עושה במדויק עד שתהיה לך התמונה המלאה של איך שחקן כדורגל מוצלח נראה.

השלב הרביעי: דמיין את עצמך במקום של השחקן כדורגל הזה וראה את עצמך עם התנועות המושלמות האלו. אתה עלול לראות את עצמך נופל או מתקשה בהתחלה, אבל המשך לדמיין עד שאתה הופך לטוב בדיוק כמו השחקן כדורגל המוצלח.

השלב החמישי והאחרון: קח את זה הלאה! אתה תגלה מהר מאוד שדימיון משתלם בעולם האמיתי – והביצועים שלך ישתפרו.

הנה תרגול נוסף לדימיון שלך: דמיין את הפרצוף של מישהו חושב. יש סיכוי טוב שאתה מדמיין מישהו עם העיניים מופנות למעלה כלפי הצד הימני. סביר להניח תשים לב, שזה הבעה אופיינית לדמות מצויירת או דמות קומיקס של מישהו חושב. נסה לשאול את עצמך שאלות טריקיות, כמו כמה חלונות יש לך בבית, וראה מה קורה. סביר להניח שהסתכלת למעלה כלפי צד ימין בזמן שניסית לדמיין כל חדר וספרת את מספר החחלונות שבו. זה ריפלקס סטנדרטי שנדלק בכל ניסיון להיזכר במשהו (למי ששמאלי, העיניים ילכו למעלה כלפי צד שמאל).

תאמין או לא, אבל לדעת על תנועת העיניים הזאת בעצם יכול לעזור לך לשפר את הזיכרון והיצירתיות שלך.

בפעם הבאה שאתה מנסה להיזכר במשהו, כמו ברכיבים למתכון מורכב, הסתכל למעלה ולצד ימין. זה יעזור לך להיכנס לחלק במוח שמאחסן את הזיכרונות – ובתקווה רבה יסתיים בארוחה טעימה!

מצד שני, אם אתה נשאל לפיתוח קמפיין פרסומי לאיזה מוצר חדש של חברה, אתה יכול לעזור לעצמך בכך שתסתכל לצד ימין. במקום שתגיע אל האיזור של הזיכרון, אתה תגיע לאיזור היצירתיות של המוח שלך שמדמה פתרונות חדשים.

האם שמת לב שמיד אחרי שאתה בוכה, בשביל לעצור את הדמעות אתה מרים את הראש, נושם עמוק דרך האף אל תוך החזה? זו רק דרך אחת בה אנחנו יכולים להשתמש בגוף שלנו בשביל לשלוט על הרגשות.

שינוי נוסף לגוף שלך יכול לתת לך אנרגיה חדשה כשאתה מרגיש עייף. בדרך כלל אנחנו נכנעים לעייפות, והפרודקטיביות שלנו יכולה לסבול כתוצאה מכך. אבל, יש צעדים שנוכל לקחת שיוכלו לעזור לצבור את הכוחות מחדש. המפתח למלחמה בעייפות הוא לשים לב לסימנים שבאים יחד עם הרגשת העייפות: השרירים שלנו מתחילים להרגע, הכתפיים שלנו צונחות והלסתות שלנו מתחילות להרפות. כשאתה מתרגל תשים לב יותר לגוף שלך, אתה יכול לשים לב לסימנים האלו ברגע שהם עולים ואתה תהיה עם יכולת טובה להפוך אותם.

אתה יכול לעשות את זה על ידי כך שתוסיף יותר מתח לגוף שלך – קח את הכתפיים אחורה ופתח את החזה החוצה יחד עם חיוך. התנוחה הזו תיצור אנרגיה ובקרוב מאוד תהיה מוכן לפעולה.

התנוחה שלך יכולה גם לעזור להילחם ברגשות שליליים כמו דיכאון. כשאנחנו מרגישים מבואסים, אנחנו בדרך כלל מחזיקים את הגוף שלנו בדרך מסוימת. כתפיים נפולות, ראש מופנה לכיוון הרצפה. התנוחה הזו היא האידיאלית לדיכאון, כי אפילו אם היית מתיישר ומסתכל אל העולם, אתה היית מרגיש טוב יותר וכבר לא היית יכול להנות מהדיכאון הזה. אז, בפעם הבאה שאתה מרגיש את הדיכאון מגיע… יחד עם מה שלמדת בדפים האחרונים, הרם את הראש קדימה ונשום עמוק, החזה שלך יפתח ואתה תנוע עם הרבה יותר אנרגיה. ברגע שתתחיל לעשות זאת, זה רק עניין של זמן עד שהדיכאון יחלוף.

דמיין את עצמך בצבא בזמן מבצע חירום בו המפקד שלך מקבץ את כל הכוחות בשביל להוציא תכנית תקיפה חדשה. עכשיו, דמיין שהגנרל היה מוציא לפועל את הפעולה בזמן שהוא מסתכל על הרצפה, ממלמל בקול שבקושי שומעים, עם רגליים משולבות בזמן שהוא אוחז בצלע שלו. לא נותן יותר מדי ביטחון, נכון?

אותו הדבר נכון לגבי החיים שלך. ביטחון וכוח אישי באים לאלו שמשכונעים שהתכנית שלהם היא טובה. במקום לבזבז את החיים שלך בדאגות על מה היא הבחירה הנכונה, גבש בחירה ועקוב אחריה עם ביטחון מלא.

אם התכנית שלך מלאה ב"אולי" ו"יכול להיות", הגוף שלך ישקף את החוסר ביטחון הזה. התנוחה שלך תהיה נפולה והמבט שלך חסר ריכוז. ואתה תהיה מבולבל בגלל שהמוח שלך תמיד יהיה במצב של בין לרצות לעשות משהו ולא לרצות לעשות אותו. אז פתח את הכוח של השכנוע שלך בכך שתרכיב את המחשבות והגוף שלך עם ביטחון. כשאתה נותן לעצמך תכנית ומפציר, "אני הולך לעשות את זה" הגוף שלך ישקף את הנחישות המוחלטת. לפתע, אתה תהיה עם הראש גבוה, עיניים מפוקסות וחדות וכולם יאמינו ויבטחו בך, כולל אתה.

אתה יכול לעזור לעצמך לפתח את הכוחות של שכנוע בכך שתתחקה אחרי מנהיגים כריזמטיים.

כריזמה מופיעה אצל אלו עם ביטחון גבוה, ואתה יכול לראות ולהרגיש את זה בדרך בה הם מדברים ומזיזים את הגוף שלהם. אתה יכול לתרגל את טכניקת החיקוי עם חבר. קח חבר וגרום לו להיזכר במקרה עבר קשה, ושים לב טוב איך צורת הדיבור משתנה במהירות בזמן שהם נזכרים. ואז תתחיל לזכור הכל – את התנוחה שלהם, ההבעה שלהם, תנועות העיניים ומהירות הנשימה שלהם.

ברגע שהשתפרת בתהליך, אתה יכול להשקיף על שחקנים כריזמטיים ואנשי עסקים או מנהיגים פוליטיים ולהתחיל להפוך את שפת הגוף שלהם לשלך. ברגע שאתה יכול לעשות את זה, אתה תהיה בדרך הבטוחה להעלות את הביטחון העצמי והכוח שלך.

הספר "כוח בלתי מוגבל" של טוני רובינס מלמד אותנו המון טריקים מועילים וחכמים להצלחה. הספר בא להעביר מסר פשוט מאוד:

אתה לא קורבן. מה שקורה בחיים שלך זה כתוצאה מהגישה שלך כלפיו ואיך שאתה מתנהל עם עצמך ועם הגוף שלך. אם אתה רוצה לשנות את החיים שלך, תתחיל בלשנות את הגישה שלך. בכך שתיצור באופן מודע תגובות ותבחר איך אתה מגיב לסיטואציות ולרגשות שלך, אתה תגלה מהר מאוד שאתה יכול להשיג כל דבר שתרצה.

טריק שכדאי שתזכור מהספר:

* נשום עמוק בשביל להשיג אנרגיה – אם אתה מרגיש שאין לך את האנרגיה להשיג מטרה מסוימת, נשימה עמוקה תעזור. נשימה אפקטיבית גם תפעיל את המערכת החיסונית שלך ויכולה אפילו למנוע את הגדילה של תאים סרטניים. 

מקווים שאהבת את סיכום הספר, ומחכים לדעתך בתגובות 🙂

סוד ההצלחה
אם יצא לך לחוות דיכאון, סביר להניח שאתה כבר יודע שהטריגר הכי חזק הוא להרגיש כמו כישלון. זה יכול להיות בצורה של להיכשל במבחן או השקעה עסקית כושלת – ופתאום מעגל האפלות מתחיל.

מטרת טוני רובינס לאורך כל הספר הוא להעביר את הנקודה שאין דבר כזה כישלון. בהחלט, אם ההגדרה שלך לכישלון היא לא להשיג את הדברים שקיוות אליהם, אז תוכל לקרוא לאנשים הכי מצליחים בעולם כיום "כישלונות". ההבדל בין אנשים מצליחים לבין כל השאר הוא שאנשים מצליחים רואים ב"כישלון" הזדמנות לגדול וללמוד. קחו לדוגמה את תומאס אדיסון: הוא לא האמין בכישלון. הוא לעולם לא הרים ידיים בדרך שלו ליצירת הנורה, אפילו אחרי 9,999 ניסיונות כושלים. אדיסון לא החשיב את הנסיונות הקודמים שלו ככישלונות. במקום זאת, כל אחד מהם הייתה התגלות של דרך חדשה של איך לא ליצור נורה.

במהלך ההיסטוריה כולה, אנשים מצליחים למדו מטעויות ולא פחדו לנסות שוב.

איך להשתמש בסוד ההצלחה
כל מה שנאמר בפרק הקודם יכול להישמע קל להגיד וקשה לעשות, אבל קחו דוגמה לאיך ליישם את סוד ההצלחה בחיים הפרטיים שלכם: לפעמים, כשאתה מנסה להיות חיובי ואוהב, המעשים שלך יכולים לגרום לאנשים להיפגע. במקרים כאלו, במקום להתגונן ולהאשים אחרים על כך שהבינו את המילים / מעשים שלך לא נכון, נסה להבין למה מה שאמרת היה לא מובן. אולי זה לא היה מה שאמרת אלא איך שאמרת. חשוב על הטון שדיברת בו ואת הצורה בה הבעת את עצמך. ברגע שהבנת איך הבעיה עלתה, נסה שוב ותראה האם יש שינוי.

כמו שראיתם בדוגמה הזו, ניתן ליישם את סוד ההצלחה בדברים הכי קטנים שלפעמים נראה כי אין בהם מקום לשיפור והאשמה יושבת רק בצד האחר.

שינוי המוח
אנחנו לא יכולים למנוע מסיטואציות קשות לקרות, אבל אנחנו יכולים לבחור איך המוח שלנו יעבד את המקרים האלו. אתה יכול, באופן מודע, לשלוט על הדרך בה אתה רואה את העולם!

לצורך הדוגמה, אולי אתה רוצה להיות שחקן, אבל אתה נבהל ברגע שהקול הפנימי שלך אומר לך שאתה לא מוכשר מספיק בשביל לעבור אודישן. מה שהמוח שלך לא אומר לך זה שהכישורים שלך יכולים להשתפר ולהיות אפילו מושלמים דרך כיתת לימוד, תרגול והשקעה. שינוי הקול הפנימי הזה יכול לעשות את כל ההבדל. בתור התחלה, תקשיב למה שהקול הזה אומר לך. עכשיו, במקום לתת לו לומר לך מה שאתה לא יכול לעשות, נסה להפוך את זה כך שהוא יאמר לך מה שאתה כן יכול לעשות.

אם זה לא עובד, הנה טריק מגניב: נסה לשנות את הטון של הקול הפנימי שלך. הפוך את הקול הזה למושך, אפילו סקסי. הטריק הזה יכול לקחת מהקול הפנימי את הכוח שלו לגרום לפחד כך שיהיה לך קל יותר לעשות את הדברים שאתה מפחד מהם. שליטה כזו יכולה להיות שימושית כנגד דיכאון.

ניצחון מול דיכאון
דיכאון לא חייב לקרות. דרך אחת למניעת הדיכאון היא לשאול את עצמך: אילו מחשבות עוברות במוח שלי ומה קורה לי פיזית שיוצר את ההרגשה של דיכאון? להיות מודע לאיך דיכאון נוצר בתוכך יכול לעזור לך לקחת שליטה עליו. מחשבות שליליות בדרך כלל מעוררות או מלוות דיכאון. אתה עלול לחשוב על עצמך שאתה לא מועיל או מכוער או לא מוצלח, או אולי אומר לעצמך דברים מדכאים בטון מבואס עם הראש שלך כלפי מטה, לצורך הדוגמה.

בכך שתשים לב למחשבות והרגשות האלו, אתה יכול לגלות אילו מהם מתחיל אצלך את הדיכאון ולתפוס אותם לפני שהם לוקחים פיקוד. תזכיר לעצמך שאתה טוב, יפה ובהחלט לא כישלון, קח שליטה על הקול הפנימי שלך. עם הכלים האלו, אתה תגלה שיש לך את הכוח להקל על הדיכאון שלך.

5 השלבים להשגת כל דבר
האם אי פעם יצא לך להעריץ מישהו וחשבת, "אין מצב בחיים שאני אהיה טוב בעבודה שלי כמוהם"? ובכן, אל תמכור את עצמך בזול – יש שיטות להשגת כל מטרה.

בכך שתעתיק את האסטרטגיות, גישות וכישורים של אנשים מוצלחים, אתה יכול להשיג תוצאות דומות. שיטה זו תאפשר לך להשיג כל מיומנות שתרצה – אפילו כאלו שלא נמצאים בתחום ההבנה שלך.

לדוגמה, המחבר לא יודע כלום על יריות בנשק, אבל הוא הסכים להצעה מצבא ארצות הברית לעזור לשפר את דיוק היריות של החיילים שלו. כשהוא הגיע, רק 70% מהמגויסים עברו את המבחן הסופי. אז המחבר, טוני רובינס, הסתכל קרוב ובמדויק על היורים המצטיינים והתחיל ליצור תכנית אימונים חדשה לפיהם. הוא למד הכל: איך הם חשבו, איך הם החזיקו את הגוף שלהם, איך הם החליטו מתי לירות. בכך שעקבו אחר התכנית החדשה ובעצם חיקו את ההתנהגות של המצטיינים, 100% מהמגויסים עברו את המבחן סופי.

אז איך בדיוק טוני רובינס עשה את זה? ובכן, הוא עקב אחרי תהליך של 5 שלבים, וזה עובד בכל דבר.

בוא נגיד שאתה רוצה להיות שחקן כדורגל טוב יותר.

השלב הראשון: מצא שחקן כדורגל מוצלח, ולמד את התנועות המדויקות שהוא עושה במהלך המשחק. איך הוא מוסר, איך הוא מקבל מסירה, לאן הוא מסתכל במהלך הריצה ואיך הוא בכלל רץ.

השלב השני: תרגל בכך שתחקה את התנועות האלו בעצמך, משהו שכבר המון אתלטים עושים באופן אוטומטי.

השלב השלישי: דמיין את השחקן כדורגל הזה במוח שלך. דמה כל תזוזה ותנועה שהוא עושה במדויק עד שתהיה לך התמונה המלאה של איך שחקן כדורגל מוצלח נראה.

השלב הרביעי: דמיין את עצמך במקום של השחקן כדורגל הזה וראה את עצמך עם התנועות המושלמות האלו. אתה עלול לראות את עצמך נופל או מתקשה בהתחלה, אבל המשך לדמיין עד שאתה הופך לטוב בדיוק כמו השחקן כדורגל המוצלח.

השלב החמישי והאחרון: קח את זה הלאה! אתה תגלה מהר מאוד שדימיון משתלם בעולם האמיתי – והביצועים שלך ישתפרו.

תנועת העיניים

הנה תרגול נוסף לדימיון שלך: דמיין את הפרצוף של מישהו חושב. יש סיכוי טוב שאתה מדמיין מישהו עם העיניים מופנות למעלה כלפי הצד הימני. סביר להניח תשים לב, שזה הבעה אופיינית לדמות מצויירת או דמות קומיקס של מישהו חושב. נסה לשאול את עצמך שאלות טריקיות, כמו כמה חלונות יש לך בבית, וראה מה קורה. סביר להניח שהסתכלת למעלה כלפי צד ימין בזמן שניסית לדמיין כל חדר וספרת את מספר החחלונות שבו. זה ריפלקס סטנדרטי שנדלק בכל ניסיון להיזכר במשהו (למי ששמאלי, העיניים ילכו למעלה כלפי צד שמאל).

תאמין או לא, אבל לדעת על תנועת העיניים הזאת בעצם יכול לעזור לך לשפר את הזיכרון והיצירתיות שלך.

בפעם הבאה שאתה מנסה להיזכר במשהו, כמו ברכיבים למתכון מורכב, הסתכל למעלה ולצד ימין. זה יעזור לך להיכנס לחלק במוח שמאחסן את הזיכרונות – ובתקווה רבה יסתיים בארוחה טעימה!

מצד שני, אם אתה נשאל לפיתוח קמפיין פרסומי לאיזה מוצר חדש של חברה, אתה יכול לעזור לעצמך בכך שתסתכל לצד ימין. במקום שתגיע אל האיזור של הזיכרון, אתה תגיע לאיזור היצירתיות של המוח שלך שמדמה פתרונות חדשים.

הכוח של שפת הגוף

האם שמת לב שמיד אחרי שאתה בוכה, בשביל לעצור את הדמעות אתה מרים את הראש, נושם עמוק דרך האף אל תוך החזה? זו רק דרך אחת בה אנחנו יכולים להשתמש בגוף שלנו בשביל לשלוט על הרגשות.

שינוי נוסף לגוף שלך יכול לתת לך אנרגיה חדשה כשאתה מרגיש עייף. בדרך כלל אנחנו נכנעים לעייפות, והפרודקטיביות שלנו יכולה לסבול כתוצאה מכך. אבל, יש צעדים שנוכל לקחת שיוכלו לעזור לצבור את הכוחות מחדש. המפתח למלחמה בעייפות הוא לשים לב לסימנים שבאים יחד עם הרגשת העייפות: השרירים שלנו מתחילים להרגע, הכתפיים שלנו צונחות והלסתות שלנו מתחילות להרפות. כשאתה מתרגל תשים לב יותר לגוף שלך, אתה יכול לשים לב לסימנים האלו ברגע שהם עולים ואתה תהיה עם יכולת טובה להפוך אותם.

אתה יכול לעשות את זה על ידי כך שתוסיף יותר מתח לגוף שלך – קח את הכתפיים אחורה ופתח את החזה החוצה יחד עם חיוך. התנוחה הזו תיצור אנרגיה ובקרוב מאוד תהיה מוכן לפעולה.

התנוחה שלך יכולה גם לעזור להילחם ברגשות שליליים כמו דיכאון. כשאנחנו מרגישים מבואסים, אנחנו בדרך כלל מחזיקים את הגוף שלנו בדרך מסוימת. כתפיים נפולות, ראש מופנה לכיוון הרצפה. התנוחה הזו היא האידיאלית לדיכאון, כי אפילו אם היית מתיישר ומסתכל אל העולם, אתה היית מרגיש טוב יותר וכבר לא היית יכול להנות מהדיכאון הזה. אז, בפעם הבאה שאתה מרגיש את הדיכאון מגיע… יחד עם מה שלמדת בדפים האחרונים, הרם את הראש קדימה ונשום עמוק, החזה שלך יפתח ואתה תנוע עם הרבה יותר אנרגיה. ברגע שתתחיל לעשות זאת, זה רק עניין של זמן עד שהדיכאון יחלוף.

הכוח של שכנוע

דמיין את עצמך בצבא בזמן מבצע חירום בו המפקד שלך מקבץ את כל הכוחות בשביל להוציא תכנית תקיפה חדשה. עכשיו, דמיין שהגנרל היה מוציא לפועל את הפעולה בזמן שהוא מסתכל על הרצפה, ממלמל בקול שבקושי שומעים, עם רגליים משולבות בזמן שהוא אוחז בצלע שלו. לא נותן יותר מדי ביטחון, נכון?

אותו הדבר נכון לגבי החיים שלך. ביטחון וכוח אישי באים לאלו שמשכונעים שהתכנית שלהם היא טובה. במקום לבזבז את החיים שלך בדאגות על מה היא הבחירה הנכונה, גבש בחירה ועקוב אחריה עם ביטחון מלא.

אם התכנית שלך מלאה ב"אולי" ו"יכול להיות", הגוף שלך ישקף את החוסר ביטחון הזה. התנוחה שלך תהיה נפולה והמבט שלך חסר ריכוז. ואתה תהיה מבולבל בגלל שהמוח שלך תמיד יהיה במצב של בין לרצות לעשות משהו ולא לרצות לעשות אותו. אז פתח את הכוח של השכנוע שלך בכך שתרכיב את המחשבות והגוף שלך עם ביטחון. כשאתה נותן לעצמך תכנית ומפציר, "אני הולך לעשות את זה" הגוף שלך ישקף את הנחישות המוחלטת. לפתע, אתה תהיה עם הראש גבוה, עיניים מפוקסות וחדות וכולם יאמינו ויבטחו בך, כולל אתה.

אתה יכול לעזור לעצמך לפתח את הכוחות של שכנוע בכך שתתחקה אחרי מנהיגים כריזמטיים.

כריזמה מופיעה אצל אלו עם ביטחון גבוה, ואתה יכול לראות ולהרגיש את זה בדרך בה הם מדברים ומזיזים את הגוף שלהם. אתה יכול לתרגל את טכניקת החיקוי עם חבר. קח חבר וגרום לו להיזכר במקרה עבר קשה, ושים לב טוב איך צורת הדיבור משתנה במהירות בזמן שהם נזכרים. ואז תתחיל לזכור הכל – את התנוחה שלהם, ההבעה שלהם, תנועות העיניים ומהירות הנשימה שלהם.

ברגע שהשתפרת בתהליך, אתה יכול להשקיף על שחקנים כריזמטיים ואנשי עסקים או מנהיגים פוליטיים ולהתחיל להפוך את שפת הגוף שלהם לשלך. ברגע שאתה יכול לעשות את זה, אתה תהיה בדרך הבטוחה להעלות את הביטחון העצמי והכוח שלך.

לסיכום
הספר "כוח בלתי מוגבל" של טוני רובינס מלמד אותנו המון טריקים מועילים וחכמים להצלחה. הספר בא להעביר מסר פשוט מאוד:

אתה לא קורבן. מה שקורה בחיים שלך זה כתוצאה מהגישה שלך כלפיו ואיך שאתה מתנהל עם עצמך ועם הגוף שלך. אם אתה רוצה לשנות את החיים שלך, תתחיל בלשנות את הגישה שלך. בכך שתיצור באופן מודע תגובות ותבחר איך אתה מגיב לסיטואציות ולרגשות שלך, אתה תגלה מהר מאוד שאתה יכול להשיג כל דבר שתרצה.

טריק שכדאי שתזכור מהספר:

* נשום עמוק בשביל להשיג אנרגיה – אם אתה מרגיש שאין לך את האנרגיה להשיג מטרה מסוימת, נשימה עמוקה תעזור. נשימה אפקטיבית גם תפעיל את המערכת החיסונית שלך ויכולה אפילו למנוע את הגדילה של תאים סרטניים.

מקווים שאהבת את סיכום הספר, ומחכים לדעתך בתגובות 🙂

תגובות פייסבוק
שתף עם חברים!