בחרו עמוד
כיצד לרכוש ידידים והשפעה (How to Win Friends & Influence People)

כיצד לרכוש ידידים והשפעה (How to Win Friends & Influence People)

דייל קרנגי

תלמדו איך לגרום לדברים להתנהל בדרך שלכם וכיצד לרכוש כמה שיותר קולגות וידידים בכמה צעדים פשוטים.

תוכלו לגרום לאנשים מולכם לחבב אתכם ישר ולאפילו לגרום להם לחשוב כמוכם!

אם מעניין תמשיכו לקרוא 🙂

זמן קריאה מוערך: 10 דקות.

אם אתם רוצים שאחרים יאהבו אתכם, אל תבקרו אותם. יש את מטוס המבחן המפורסם , בוב הובר היה טייס בסן דייגו כאשר פתאום  שני המנועים שלו שבקו חיים. דרך טיסה מרשימה כלשהי הוא הצליח להנחית את המטוס. לרוע המזל, המטוס נפגע קשות. הסיבה לכישלון המנוע המחריד היתה שמטוס המדחף של מלחמת העולם השנייה התמלא בטעות בדלק סילוני. בשדה התעופה ראה הובר את המכונאי שעשה את הטעות. הבחור שעשה את הטעות התחיל לבכות, הוא הבין שבטח הובר יזעם עליו. הובר לא צרח עליו ולא כעס. למעשה, הובר אמר כי כדי להוכיח את אמונתו במכונאי שלמד את הלקח שלו, הוא רוצה את אותו מכונאי לשירות המטוס שלו למחרת. הסיבה לחסדו של הובר היתה אולי שהוא ידע משהו שהפסיכולוג ב’סקינר גילה לפני זמן רב: בעלי חיים המתוגמלים על התנהגות טובה ילמדו בצורה יעילה יותר מאלה שנענשו על התנהגות רעה.

כך גם לגבי אנשים: ביקורת עליהם לא תעודד אותם לשנות את התנהגותם, משום שהם אינם מונעים בעיקר על ידי התבונה אלא על ידי רגש. כך האדם שאתה מבקר לא באמת להקשיב למה שאתה אומר. הם ירגישו כאילו הם תחת התקפה, ואת התגובה הטבעית שלהם יהיה לחפור ולהילחם בחזרה.

אנשים מצליחים רבים למעשה רגילים לא לבקר אחרים בגלוי. ביקורת על מישהו היא קלה, אבל צריך אופי בשביל להבין ולסלוח לאחרים על הטעויות והחסרונות שלהם. אז אם אתה רוצה שאחרים יאהבו אותך, תחשוב על מה שהם עשו תקבל את החסרונות שלהם ואל תמתח עליהם ביקורת בגלוי.

אם אתה רוצה שאחרים יעשו לך טובות תראה את ההערכה שלך לעתים קרובות ותגרום להם להרגיש חשובים. אחד המנהגים החזקים ביותר בהתנהגות האנושית הוא הרצון להיות מוערך על ידי אחרים; כולנו אוהבים להיות מוחמאים ולשמוע שאנחנו עושים עבודה טובה. יש הטוענים כי כל הציוויליזציה נשענת בסופו של דבר על הרצון האנושי להיות חשוב. הכמיהה שלנו לאישור ולשבחים גורמת לנו לטפס על ההרים הגבוהים ביותר, לכתוב רומנים ורצון לעשות מיליוני דולרים בחברות. אף אחד אינו חסין מפני הכמיהה הזאת לחשיבות ולהערכה. קחו בחשבון שאפילו ג’ורג’ וושינגטון היה חלק מהבעלות על התואר “כבודו, נשיא ארצות-הברית”. אבל אתה לא צריך לתת למישהו כותרת מפוארת כדי להראות את ההערכה שלך. זה מספיק כדי להשתמש בביטויים פשוטים כמו “תודה” ו “אני מצטער”, תוך מתן שבחים כנים. לא לשפוך על אנשים עם חנופה מזויפת הם יראו.
במקום זאת, תפסיק לחשוב על עצמך לרגע ותתמקד בנקודות טובות של האדם מולך. כמו כן, הקפד לגרום לאדם האחר להרגיש חשוב. כדי להיכנס לתודעה הנכונה, נסו לחשוב כמו ראלף וולדו אמרסון, שאמר שכל אדם שפגש היה עדיף עליו בדרכים מסוימות, כך שתמיד היה מה ללמוד ולהעריך באנשים אחרים.
תתייחס לאחרים כפי שאתה רוצה שאחרים יתייחסו אליך.

פעם, סוכן בורסה מניו-יורק בשם ויליאם ב. שטיינהרדט החליט לנסות משהו חדש. בעבר היה זה איש-דעת נודע לשמצה, שחייך רק לעתים נדירות בחייו האישיים או המקצועיים, הוא התחייב פשוט לחייך יותר על ידי מתן שיחת עידוד במראה בבוקר שבו החל הניסוי שלו.
הוא פתח את היום בברכה לאשתו בחיוך, ואחר כך חייך אל שוער הבניין, אחר-כך אל הקופאי בתא הרכבת התחתית, אחר כך הסוחרים בקומת המסחר ועמיתיו במשרד.
התוצאה?
אנשים התחילו לחייך בחזרה. בבית סיפר שטיינהרדט כי בחודשים הראשונים של הניסוי היה יותר מאושר מאשר בכל השנה שקדמה לה. מה עוד, הוא מצא כי בעבודה, היה יותר קל יותר להתמודד עם תלונות וזכה להכנסות יותר מבעבר. בקיצור, הוא היה אדם עשיר יותר.
כפי שמראה הסיפור, חיוך יכול לעבור דרך ארוכה.
אם מישהו שפגשנו זה עתה מחייך אלינו, אנחנו נוטים לאהוב אותם באופן אוטומטי. החיוך של תינוק, למשל, מיד גורם לנו להרגיש חמים ומעורפלים בפנים, כמו גם כשאנו רואים כלב מכשכש בזנב מתוך תענוג לראות אותנו.
אז אם אתה רוצה להפוך את עצמך מיד האהוב על ידי מישהו, תראה להם שאתה שמח על ידי חיוך. כאשר הם רואים כמה אתה מאושר לפגוש אותם הם אוטומטית נוטים לשמוח לראות גם אותך.
וכאילו לא היה בכך יתרון גדול, הפסיכולוגים גילו גם תופעת לוואי חיובית של חיוך: נראה שהקשר בין רגשות חיוביים לבין חיוך אינו רחוב חד-סטרי; במודע חיוך יכול להוביל רגשות חיוביים, בדיוק כמו שרגשות חיוביים יכול להוביל לחיוך.
במילים אחרות, למרות שהחיוך לא עולה שום כלום, אתה יכול להשתמש בו כדי להרים את הרוחות שלך ושל אחרים. איזו מציאה!
אם אתה רוצה לחייך יותר אבל לא מרגיש את זה, פשוט תנסה לאלץ את עצמך: שריעל ידי שריקה, שירה או לזמזם מנגינה! לפעול כאילו אתה כבר עליז ואתה בקרוב תמצא את עצמך מאושר יותר.

שמו של האדם הוא הצליל המתוק ביותר שהם מכירים. ג’ים פרלי איבד את אביו בגיל עשר. בהיותו הבכור במשפחה, הוא הלך לעבוד בבית לבנים כדי לעזור לשלם את החשבונות. אף על פי שמעולם לא קיבל השכלה רבה, כשהיה בן 46, ג’ים היה מנהל הדואר הראשי ויו”ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית.
אז מה בעצם היה סוד ההצלחה שלו? פרלי הבין כי לאנשים אכפת יותר מהשם שלהם מאשר כל השמות האחרים בעולם. הזכרת ושימוש בשמו של אדם היתה דרך עדינה אך רבת עוצמה לזכות בהם, וזה היה משהו שבו פרלי היה מיומן להפליא. כשהמחבר שאל אותו אם זה נכון שהוא זוכר את השמות הראשונים של 10,000 איש, תיקן אותו פארלי באומרו שהוא יכול לקרוא ל 50,000 אנשים בשמם הפרטי! באופן דומה, תיאודור רוזוולט היה פופולרי בקרב כל העובדים שלו, כי הוא  בירך את כולם בשמם.
הוא גם הקשיב להם וניסה לזכור מה הם אמרו כדי שיוכל להתייחס אליו מאוחר יותר. בעשותו זאת, הוא הראה לאחרים את הערכתו, והוא החזיר הרבה יותר בתמורה..

לקיחת סיכונים היא חלק הכרחי בלהיות עשיר, כאשר אתה נמצא באותה רוטינה שחוזרת על עצמה שוב ושוב ההגיון אומר – שום שינוי פיננסי לא יהיה כאן. בשביל שזה יקרה, אתה חייב לדעת לקחת סיכון ולשנות את צורת החשיבה והתנהגות שלך בקשר לכסף.               כל העשירים והמצליחנים למינהם, המשותף לכולם שכולם לקחו סיכון ויש לדעת שרובם בטח נכשלו בכמה סיכונים שהם לקחו. 

לקיחת סיכונים משמעותה היא לשחק עם הכסף, להשקיע במניות נדל”ן וסיכוי השגת הכסף בתקופה קצרה של זמן.כמובן שככל שהסיכון גבוה יותר כך הפוטנציאל להצלחה גדולה יותר. למשל עם מניות יש סיכוי שכל ההשקעה שלך תעלם ותאבד את הכסף ולכן לא שמים את כל הכסף בתוך מניות, כך מונעים את הסיכון.

אל תפחד להשקיע ולשחק עם הכסף, קח את הסיכון. אם דרך פעולה אחת לא עובדת ונשארת במצב פיננסי אותו הדבר או אפילו יותר גרוע, תשנה את מקום ההשקעה וצורת החשיבה עד שתמצא את המקום המתאים. תפזר את ההשקעות שלך ואל תשקיע רק במקום אחד וכך תצליח.

השגת תשומת לב לטעויות, עשה זאת בעקיפין ואל תדבר על השגיאות שלך תחילה. בוקר אחד חצה צ’רלס שוואב דרך אחת ממפעלי הפלדה שלו, כאשר הבחין בקבוצת פועלים מעשנים מתחת לשלט “לא לעשן”. במקום להתעמת עם האנשים באופן ישיר על הפרה זו, הוא הושיט להם לכל אחד סיגר ואמר שהוא יעריך את זה אם הם מעשנים אותם בחוץ. כיוון שציין את הטעות שלהם בצורה כה טקטית, במקום לנזוף בהם, הגברים כנראה חשו מידה רבה של הערצה וחיבה כלפי שוואב. אתה מבין, שוואב ידע כי תשומת לב לטעויות בעקיפין גורם לאנשים להרגיש הרבה יותר נוח לשנות את דרכיהם. כדי לעשות זאת, אפילו שינויים מתוחכמים מה שאתה אומר יכול להיות מספיק. בפעם הבאה שאתם מתכננים להתחיל בשבח אבל אז אומרים “… אבל …” וממשיכים עם הביקורת, חשבו איך אתם יכולים לנסח את הביקורת בצורה יותר חדה עם “ו”. לדוגמה, במקום לומר לילד שלך: “הציונים שלך נראים טוב, אבל האלגברה שלך עדיין בפיגור”, נסה לומר “הציונים שלך נראים טוב, ואם תמשיך לעבוד על האלגברה שלך, הציון ישתפר! ” בנוסף על גישה עקיפה זו, תמצא אנשים פתוחים יותר אם אתה מתחיל לדבר על הטעויות שלך. לדוגמה, כאשר קלרנס גילה את בנו בן ה -15 דיוויד מעשן, הוא לא דרש מהנער להפסיק. במקום זאת, הסביר איך הוא עצמו התחיל לעשן מוקדם ולהיות מכור כל כך ניקוטין שזה כמעט היה בלתי אפשרי לעצור, למרות השיעול מעצבן ומתמשך שלו. התוצאה של תיאור טעותו הראשונה היתה שדיוויד שקל מחדש ומעולם לא רצה לעשן.

לסיכום,

 הודעת המפתח בספר  היא: כדי להפוך את עצמך לחביב, לחייך, תקשיב ותזכור את שמותיהם של אחרים. אנשים משתוקקים להעריך אנשים שמדברים על מה שחשוב להם. הימנע מטיעונים ולעולם אל תצתח ביקורת על אחרים זה לא יעזור לך לקבל את הידידים שלך. אם אתה רוצה שמישהו ישתנה, תהיה נדיב ונדיב עם שבחים שלך, תעודד אותם על כל התקדמות שהם עושים. תודה בטעויות שלך בגלוי אך תעיר את תשומת לבם בקשר הטעויות של אחרים בעקיפין. 

תאמרו לנו מה אתם חושבים בתגובות 🙂

 

תגובות פייסבוק
שתף עם חברים!
הרשם לעדכונים & קבל מתנה!

הרשם לעדכונים & קבל מתנה!

רוצה לשנות את ההרגלים שלך במהירות ולהתחיל לחיות כמו שצריך?

נרשמת בהצלחה לקבלת עדכונים! הספר נשלח לכתובת המייל שהזמנת.